O načinih pokopa, lovu na modre sveče, manirah na pokopališču in dinozavru Melani
Pa ne na kulturni praznik, ampak (skoraj) na dan mrtvih. Da
bi se prebili čez turobno popoldne, sem mladiča zbrcala na izlet na lokalno
pokopališče. Brez sveč in ikeban – ne nazadnje smo taki priseljenci, da med
priimki na grobovih ne poznamo prav nikogar –, zgolj z namenom seznanjanja z
nenavadnim, a pomembnim delom slovenske biti.
Nisem ravno abonirana obiskovalka pokopališč v dneh njihove
največje bleščave (hm, pa tudi sicer ne), in čeprav sem enormno količino sveč
pričakovala, me je vseeno osupnila. Da ima prav vsaka parcelica od štiri do
dvajset plastičnih lučk, je pa menda malo pretirano!? A Tastarejša je bila očarana.
Obhodila je vse grobove, jaz pa sem ji morala brati na njih zapisana imena. Spotoma
sva se pomenkovali o tem in onem, skušala sem biti poučna, nazorna, objektivna
in sploh in oh vzgojna. Ob marmornatih omarah za žare se mi je zapletlo, ko sem
začela pojasnjevati razliko med krsto in žaro. Tastarejša je kategorično
izjavila, da ona pa že noče, da jo sežgejo. Punca še vedno živi kot v kaki ljubeznivi
risanki; med drugim mi je ravno na pokopališču zaupala, da si nikoli videnega,
a pogosto omenjanega dedata Jureta predstavlja kot Pepinega atija pujsa. Zato
je bila navdušena nad mojo še bolj ilustrativno razlago, da se tudi pokopan mrtev
človek sčasoma spremeni v prah oziroma v zemljo, potem ga pa pomlaskajo
deževniki oziroma katera od blizu rastočih rastlin. Da hoče biti pokopana, je
rekla, »zato da se bom spremenila v rožico!«
Resnica pa je, da se je Tastarejše bolj kot vsa moja
razpredanja o reinkarnaciji, (ne)obstoju življenja po smrti in podobnem
dotaknila – barva sveč. Njena glavna okupacija med sprehodom je bilo iskanje
modrih sveč. V kraljestvu rdeče se je le sem ter tja zableščalo kaj modrega, in
Tastarejša je stekla k vsaki in jo nežno potipala. Celo Mali, ki je imel po
obhodu prvega dela našega malega pokopališča dovolj in je profano komentiral
samo, da »bi neki jedu«, je navdušeno sodeloval pri lovu. Pri lociranju modrih
lučk marsikdaj je sestro marsikdaj celo prehitel – to je bil pač plus njegove
visoke ogledniške pozicije na mojih ramenih.
Ko se je iskanje sveč preveč razživelo, sem na kulturno
vzgojo želela navezati še nekaj manir in kot pridna učiteljica izjavila: »Na
pokopališču se ne teče in ne kriči.« Tastarejša itak ni bila vprašljiva, čim je
to zaslišal Mali, pa je – pokora, kakršen je – planil z mojih ramen in začel neugnano
letati sem ter tja, da sem morala prekršiti pravkar postavljeno pravilo in
povzdigniti glas. Toda očitno se ga je celotna ekspedicija dotaknila bolj, kot
se je zdelo na prvi pogled. Že takoj naslednji dan me je na poti iz vrtca spet vlekel
na »kopališče«. Kultivirano je dopustil, da sem ga snela s poganjalca in sva
ogled opravila peš. Še več, skrajno uglajeno je piškote, ki jih je mlatil, kot
da ne bi v vrtcu ves dan nič jedel, pospravil v škatlo in jih nosil v roki kot
pravi gospod. No, samo majčkeno jih je kdaj pa kdaj potresel, da se je drobilo
in ropotalo …
Če se bodo v prihodnjih dneh med Tastarejšimi dojenčki in
legofrendicami pojavili Franciji, Franci in Frančiščke, bom vedela, od kod so
se vzeli – z našega pokopališča. Čeprav so štorije o imenih, ki jih mladina
uporablja pri igri, čisto nepredvidljive. Oni dan je recimo Mali zarjovel, da
je »stjaaaašni dinozavej«. Takoj nato je dodal, da je »stjaaaaašni dinozavej Melani!«
Kje za boga milega je pobral MELANI in kako jo je vendar povezal z dinozavrom,
sem se spraševala. Tastarejši to sploh ni bila uganka. V Cicidoju vendar! Seveda, v eni od zadnjih številk je bila
objavljena otroška risbica dinozavra, katere avtorici sta starša ob izbiri
imena sklenila dosmrtno zabeliti življenje. Meni pa sta vsekakor polepšala dan,
kajti zdaj lahko vsakemu dinozavru, tudi najstrašnejšemu, najbolj krvoločnemu
tiranozavru, rečem Melani!
Ni komentarjev:
Objavite komentar